.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جاده‌های مازندران بارانی و لغزنده است
رییس پلیس راه مازندران وضعیت ترافیکی در محورهای ارتباطی این استان در زمان حاضر را عادی و روان اعلام کرد و گفت: سطح جاده‌های این استان در مناطق ساحلی ،جلگه‌ای و همچنین محورهای کوهستانی به علت بارندگی های پراکنده لغزنده است .
جاده‌های مازندران بارانی و لغزنده است

به گزارش شمال نیوز، سرهنگ یدالله جهان‌تاب روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تردد خودروها در زمان حاضر در محورهای چالوس، آزاد راه تهران شمال، هراز و فیروزکوه به صورت عادی و روان در جریان است، از رانندگان وسایل نقلیه خواست با توجه به بارندگی و لغزندگی سطح جاده ها، ضمن رعایت قوانین و مقرات راهنمایی و رانندگی، از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند.

 

وی با اشاره به پیش بینی هواشناسی مازندران مبنی بر ورود استقرار سامانه بارشی تا پایان هفته در این استان که با وزش باد شدید، بارش باران و کاهش محسوس دما نیز همراه است از رانندگان وسایل نقلیه خواست هنگام تردد در جاده ها بویژه در محورهای کوهستانی علاوه بر اطمینان از سالم بودن خودرو، تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ و لباس گرم را به همراه داشته باشند و هنگام رانندگی جوانب احتیاط را رعایت کنند.

 

رییس پلیس راه مازندران سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و ادامه داد : پلیس بشدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل می‌شود و برای گواهینامه راننده متخلف نمره منفی درج خواهد شد.

 

سرهنگ جهان‌تاب با بیان اینکه مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است، از اجرای طرح محدودیت های ترافیکی در جادههای ارتباطی مازندران از روز گذشته سه شنبه ۲۳ اسفندماه جاری تا ۱۵ فروردین سال جدید خبرداد.

 

آغاز اجرای کاهش ۱۰ کیلومتری حداکثر سرعت در جاده‌های مازندران

 

وی به اجرای طرح کاهش سرعت ۱۰ کیلومتر برای خودروهای مسافربر عمومی و همچنین باری در ایام تعطیلات نوروزی امسال اشاره کرد و اظهار داشـت: در نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها، کاهش ۱۰ کیلومتر بر ساعت سرعت مجاز وسایل نقلیه در آزادراه‌ها و بزرگراه‌های سطح کشور در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا پانزدهم فروردین سال جدید با هدف افزایش ایمنی ترددها و جلوگیری از سوانح رانندگی به تصویب رسید و این طرح همزمان با سراسر کشور از امروز نیز در سطح جاده های ارتباطی مازندران عملیاتی شده است.

 

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

 

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

 

وی محدودیت های ترافیکی در محورهای ارتباطی مازندران را به شرح زیر اعلام کرد:

 

محور کندوان:

 

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه، شنبه، یکشنبه و دوشنبه ۲۴ تا ۲۹ اسفندماه جاری تا ساعت ۲۴ همانروز از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع است و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تاریخ های ذکر شده تا ساعت ۲۴ از کرج میدان امیرکبیر و آزاد راه تهران شمال به سمت مرزن آباد به صورت یکطرفه خواهد بود.

 

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه، جمعه، شنبه، یکشنبه و دوشنبه ۲، ۳، ۴، ۱۱، ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه سال جدید تا ساعت ۲ بامداد روز بعد از مدیران امیرکبیر کرج و ابتدای آزاد راه تهران شمال به سمت مرزن آباد ممنوع است و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تاریخ های ذکر شده تا ساعت ۲ بامداد روز بعد، از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یکطرفه خواهد بود.

 

در صورت افزایش حجم تردد در آزاد راه تهران شمال و احتمال کندی ترافیک در داخل تونل ها با اعلام ماموران مستقر در محل مسیر جنوب به شمال یا شمال به جنوب به صورت مقطعی از ابتدای آزاد راه در هر دو مسیر مسدود خواهد شد.

 

محور هراز:

 

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۶ صبح امروز سه شنبه تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه پنجم فروردین ماه سال جدید و از ساعت ۶ صبح روز پنجشنبه دهم فروردین ماه تا ساعت ۲ بامداد روز سه شنبه پانزدهم فروردین ماه از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع است.

 

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۲۹ اسفندماه جاری تا ساعت ۲۴ همانروز، از آب اسک به رودهن ممنوع بوده و با اعلام ماموران پلیس راه مستقر در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از رودهن به آب اسک به صورت یکطرفه خواهد بود.

 

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ روز های چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه، جمعه، شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه تاریخ های ۲، ۳، ۴، ۱۱، ۱۲، ۱۳ و ۱۴فروردین ماه سال جدید از رودهن به آب اسک ممنوع است و با اعلام ماموران پلیس راه مستقر در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تاریخ های ذکرشده تا ساعت ۲۴ همانروز از آب اسک به رودهن به صورت یکطرفه خواهد بود.

 

محور فیروز کوه:

 

تردد انوع تریلرها از ساعت ۱۲ الی ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۴ اسفندماه جاری از مسیر جنوب به شمال محور تهران، فیروز کوه قائم شهر و بالعکس ممنوع است.

 

تردد تردد انوع تریلرها از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۲۴ روزهای پنجشنبه، جمعه، جمعه، شنبه، یکشنبه و دوشنبه ۲۵ تا ۲۹ اسفندماه جاری از مسیر جنوب به شمال محور تهران، فیروز کوه و قائم شهر و بالعکس ممنوع است.

 

تردد انوع تریلرها از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۲۴ روز های پنجشنبه، جمعه سوم و چهارم فروردین ماه سال جدید از مسیر شمال به جنوب محور قائم شهر-فیروز کوه – تهران و بالعکس ممنوع و تردد تردد انوع تریلرها از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۲۴ روزهای جمعه، شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه ۱۱ تا ۱۴ فروردین ماه سال جدید از مسیر شمال به جنوب محور قائم شهر-فیروز کوه – تهران و بالعکس ممنوع است.

 

در صورت عادی بودن وضعیت تردد در محورهایی که در آن ها محدودیت و ممنوعیت ترافیکی پیش بینی شده است، روسای پلیس راه استان ها با هماهنگی پلیس راه راهور فراجا می توانند ضمن اطلاع رسانی، نسبت به اجرا نکردن محدودیت در تاریخ های در نظر گرفته اقدام کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.